ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

Hisense משיקה טלוויזיות חכמות המותאמות לגיימרים

יצרנית האלקטרוניקה הסינית Hisense משיקה בישראל, באמצעות היבואנית הרשמית שלה "אקזיט אקלטרוניקס", סדרה חדשה של טלוויזיות Hisense חכמות, המותאמות לגיימרים. מדובר בסדרת M5010, אשר תוצע בארץ ב-3 גדלים שונים – 50 אינץ', 55 אינץ' מ-65 אינץ'. בשלב ראשון, הדגמים ישווקו בצורה בלעדית ברשת "באג" כחלק משיתוף פעולה רחב היקף בין "באג" ל"אקזיט", שבמסגרתו צפויה לשווק מוצרים נוספים מיבוא של אקזיט. סדרת ה-M5010 החדשה כוללת טלוויזיות חכמות ברזולוציית 4K המצוידות בתכונות ייחודיות המשפרות את חווית המשחק של הגיימרים.

כמובן שהתמיכה ב-4K מאפשרת לגיימרים ליהנות מרזולוציה גבוהה של משחק, אך בדגמים אלו קיימת תמיכה ב-HDR (באמצעות כניסת HDMI, כניסת ה-USB או מאפליקציית הנטפליקס המובנית) ו-Input LAG נמוך מאוד (25-30ms לטענת החברה) המאפשר לגיימרים ליהנות מזמן תגובה מהיר במהלך משחק. בנוסף, סדרה זו כולל מערכת סאונד DBX ומערכת הפעלה Vidaa U2 המציגה ממשק חדש.

דגם ה-50 אינץ' יימכר בתקופת ההשקה ברשת "באג" במחיר מבצע של 2,890 ש"ח (במקום 3,190 ש"ח), דגם ה-55 אינץ' יוצע בתקופת ההשקה במחיר של 3,890 ש"ח (במקום 4,490 ש"ח) ואילו ה-65 אינץ' יוצע ב-6,990 ש"ח (במקום 7,990 ש"ח). לצערנו, המחירים לא כוללים הובלה ולא התקנה בסיסית. בעבור הובלה, הלקוח יידרש לשלם תוספת של 100 ש"ח ובמקרה של מסכים כה גדולים ויקרים, הובלה מסודרת נחשבת למרכיב חובה בהזמנה. כמובן שבעבור התקנה קירית תצטרכו להוסיף עוד.

במסגרת ההשקה, רוכשי הטלוויזיות החדשות יוכלו לרכוש את ה-Xbox One S במחיר מוזל של 990 ש"ח (במעמד רכישת הטלוויזיה בבאג), במקום 1,590 ש"ח. ניתן להניח כי בתוך מספר שבועות או חודשים הטלוויזיות החדשות תימכרנה גם באמצעות משווקים אחרים, בכפוף לביקושים.

ב-Hisense מנסים לפנות לקהלים חדשים ואף מתכוונים להשקיע לא מעט בפנייה לגיימרים והעמקת המודעות למותג בקרב קהלים חדשים אלו. לא בטוח שהגיימרים הם מקבלי החלטות הקניה, שכן מרבית הגיימרים הם בני נוער וחבר'ה צעירים שהטלוויזיה כנראה כבר נרכשה עבורם על ידי מי מאחד מההורים או בני המשפחה, משיקולים אחרים לגמרי.

הייסנס עובדת קשה כדי להצטייר בישראל כסינית פרימיום, בדומה למאמצים של Huawei הסינית בשוק הסלולר. בפועל, שוק הטלוויזיות עדיין סובל מגנריות ושחיקת מחירים מתמדת כאשר מגזר הפרימיום הממותג מובל ע"י סמסונג ו-LG לצד מותגים כמו שארפ, פנסוניק, פיליפס וסוני, טושיבה. נתח השוק של הייסנס מוערך בכעד 13-14% הנחשב למרשים מאוד, אך יש להתייחס לנתון בזהירות יתרה בשל הקושי לאמוד על נתחי השוק בקטגוריה זו, הסובלת משיטות מדידה רבות והיעדר כלים אמינים דיו למעקב. העובדה שלהייסנס הפצה רחבה יחסית, יבוא רשמי ומסודר (אין יבוא מקביל), מחירים נגישים, שיווק ממוקד ומותג בינלאומי אמין – הופכים את המותג הזה לנמכר ומצליח יחסית.

בעתיד הקרוב, אקזיט אלקטרוניקס, היבואנית הרשמית של הייסנס, צפויה להביא לישראל מותגי אלקטרוניקה נוספים. בעתיד, אולי החברה גם תשיק מכשירי סלולר הנושאים את המותג Hisense, על אף ש-Hisense לא ממש פעילה בצורה רצינית בשוק הסלולר. בהמשך, צפויה הייסנס להציג פלטפורמה עצמאית חדשה לטלוויזיות חכמות, אך פרטיה אודותיה טרם פורסמו. בעולם, סמסונג עדיין שולטת בשוק הטלוויזיות העולמי לצד LG ואילו החברות הסיניות Hisense ומתחרתה מבית TCL נאבקות על המקום השלישי. לאחרונה, הודיעה יצרנית האלקטרוניקה הסינית LeEco על רכישת מותג הטלוויזיות המוזלות מארה"ב Vizio – מהלך שעשוי להפוך את החברה הממוזגת לאחת מיצרניות הטלוויזיות הגדולה בעולם, תוך שהיא עוקפת יצרניות כמו סוני ו-Skyworth. בינתיים, האישור לעסקה בין LeEco ו-Vizio מתעכב ולא ברור האם המיזוג אכן יצא לפועל בסופו של דבר.