ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

בצעד היסטורי: קבוצת HOT תשנה את שמה ל-Altice

ישראל תיפרד בשנה הבאה מהמותג HOT, אשר מלווה אותנו כבר 14 שנה. חברת האם הצרפתית-הולנדית של הוט, Altice, המחזיקה בחברות תקשורת דומות במדינות אחרות, החליטה למתג מחדש את כל החברות שבבעלותה תחת מותג אחד – Altice. עד סוף הרבעון השני של 2018 (עד סוף יוני 2018) יימחק לחלוטין המותג הישראלי HOT ויוחלף במותג הבינלאומי Altice. קבוצת אלטיס, בראשות פטריק דרהי, מחזיקה בקבוצת HOT מזה 8 שנים.

מדובר במהלך ראשון מסוגו בשוק התקשורת הישראלית, שבמסגרתו מוחלף מותג מקומי של חברה לטובת מותג בינלאומי. בשנה שעברה התרחש תהליך הפוך, כאשר פרטנר נאלצה להפסיק להשתמש במותג הבינלאומי Orange ומיתגה את עצמה מחדש תחת המותג המקומי שלה Partner.

לטעמנו, מדובר במהלך מעט קיצוני, לא הכרחי, אך כזה שעלול להביא לחברה הישראלית תמורות שיווקיות ועסקיות. HOT סובלת מזה שנים מתדמית של החברה המעניקה שירות ירוד, חברה שקשה להשיג אותה טלפונית וקשה להתנתק ממנה וכזו הסובלת מתקלות ובעיות טכניות ושירותיות. למרות שסוגיות השירות טופלו ברובן, הכתם על המותג נותר צרוב בתודעה הציבורית. החלפת המותג תהווה הזדמנות עבור HOT להתחיל בדף חדש. Altice הוא מותג שלא נמצא בשימוש מסחרי-צרכני אלא רק כשם התאגידי של קבוצת האחזקות הבינלאומית. המותג Altice לא פעל בעבר כמותג צרכני, לא הוכיח את עצמו באף מדינה בעולם ולא בטוח שמדובר בשם מוצלח, במיוחד שמדובר במותג שהוא אינו קליט, פשוט ובינלאומי כמו Orange ו-Vodafone.

קבוצת HOT תצטרך למתג מחדש קשה רחבה של נכסים, רכיבים ואלמנטים רבים בתחום הציוד, התוכן והשירות. החלפת שמה של חברה הפועלת בכל תחומי התקשורת היא משימה מורכבת. קבוצת HOT תמתג מחדש את ערוציה, ממיריה, שלטיה, דוכני המכירה ומרכזי השירות שלה, אתרי האינטרנט שלה, שירותי התוכן שלה וכל אלמנט הנושא כיום את המותג HOT. גם בחברות הבת, לרבות HOT mobile, ייפרדו מהמותג HOT. בשלב זה, הוט מובייל צפויה לשנות את שמה ל-Altice mobile, אלא אם יתאפשר לה רגולטורית לכנס את שירותי הסלולר תחת אותו מותג כמו חברה האם ולהשמיט את המילה mobile.

מי מכם שחושב שמדובר בזעזוע מותגי מיותר, יכול להתנחם בכך שאנחנו לא לבד. בצרפת, חברת התקשורת של אלטיס –  SFR, הפועלת מאז 1987, תשנה את שמה ל-Altice, אך גם המותג שלה, כמו HOT, סבל מתדמית שלילית וריבוי תלונות. בפורטוגל, אלטיס מחזיקה בחברת התקשורת המקומית Portugal Telecom, המפעילה את המותג MEO – ועד סוף יוני 2018, היא תמחוק את שני המותגים המוכרים הללו לטובת המותג Altice.

קבוצת אלטיס נוסדה בשנת 2001 בלוקסמבורג, אך משרדיה הראשיים ממוקמים היום בהולנד. החברה צמחה וגדלה באמצעות רכישה של מפעילי תקשורת ברחבי אירופה. כעת, נראה שהחברה מנסה לבסס את עצמה כקבוצת תקשורת בינלאומית, כמו Vodafone,  T-Mobile, Telenor, Telia, Tele2, טלפוניקה-O2 וכו'.