ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

פלאפון משיקה חבילות מוזלות חדשות, בנפח מינימלי של 25GB

חברת פלאפון מעדכנת את חבילות הסלולר המוזלות שלה וקובעת סטנדרט תמחורי חדש בשוק, בהיבט נפחי הגלישה.

תחת המותגים המוזלים שלה, פלאפון תציע החל מהיום חבילה "ללא הגבלה" עם 20GB גלישה במחיר חודשי של 34.90 ש"ח לקו בודד, למשך שנתיים. ברכישת שני קווים ומעלה, מחיר החבילה יעמוד על 29.90 ש"ח לכל קו. לקוחות אשר ייבחרו להצטרף לחבילה תחת המותגים המוזלים Pmobile, קרביץ מובייל או GINI מובייל, יזכו לקבל במהלך השנה הראשונה תוספת גלישה במתנה בנפח 5GB (סה"כ 25GB) בעוד שתחת המותג "וואלה מובייל" המצטרפים יזכו לקבל תוספת מוגדלת של 10GB (סה"כ 30GB).

לקוחות קיימים של מותגי פלאפון (לרבות כל המותגים המוזלים שלה), אשר יירצו לעבור לתוכנית החדשה, ישלמו דמי מעבר בגובה 49 ש"ח. לקוחות חדשים יכולים להצטרף לחבילות "וואלה מובייל" ע"י רכישת כרטיס SIM באתר "וואלה מובייל", בסניפים נבחרים של רשת קופיקס (בעלות 6 ש"ח) ומהיום גם ברשת "צומת ספרים", אשר תציע למצטרפים גם שובר מתנה בשווי 50 ש"ח למימוש ברשת.

המותג Pmobile נמכר ברשת "באג" (עם סים בחינם), המותג KravitzMobile נמכר ברשת "קרביץ" ואילו חבילות המותג GINI mobile מוצע בעיקר ע"י חנויות סלולר פרטיות. המותג המוזל Hii mobile, המופעל ע"י חברת לונאמי על גבי רשת פלאפון, עדיין מציע את החבילות הישנות של פלאפון, אך גם ב-Hii mobile כנראה יאמצו בשלב כזה או אחר את החבילות החדשות, עתירות הגלישה, של פלאפון.

אז מה פלאפון עשתה כאן? החברה למעשה חיסלה את חבילת ה-29 ש"ח (בנפח 12GB), לטובת חבילה חדשה עתירת נפח המבססת מחיר מינימלי חדש של 35 ש"ח לקו בודד. רק לקוחות אשר יירכשו שני קווים ומעלה יזכו למחיר של 29.90 ש"ח ובכך פלאפון למעשה תעודד מחדש הצטרפות של משפחות. הגדלת נפחי הגלישה נועדה גם להתמודד עם מבצעי גולן טלקום ועם חבילת הדגל של הוט מובייל – "גלישה חופשית" (עד 100GB), אשר מסייעת לה להוביל את טבלת הניודים.

לקוחות רבים צורכים היום 10GB ומעלה ולכן השוק כולו נע במהירות לחבילות של 12GB ומעלה. ההערכה היא שבמהלך 2018, השוק צפוי לעשות את המעבר לחבילות של 20GB, 30GB ו-100GB, הכל בהתאם לתחרות המתפתחת בשוק. כניסתה הצפויה של אקספון 018 לשוק הסלולר עלולה להאיץ את התפתחות החבילות. בסביבה התחרותית הקיימת, עדיף יהיה לאקספון להתמקד בשיווק של חבילה סלולר אגריסיבית, בגישת "גלישה חופשית" (עם מגבלה נדיבה של 70-100 ג'יגה).

חברת פרטנר, תחת המותג הראשי היקר שלה Partner, החלה לשווק לאחרונה חבילות בנפחים של 30GB, 40GB, 45GB ו-50GB במחירים של 59.90 עד 89.90 ש"ח לחודש. אומנם תחת המוזל 012 מובייל, פרטנר עדיין ממשיכה להציע חבילת 12GB ב-29.90 ש"ח, אך ככל שפרטנר תירצה להישאר תחרותית למול המבצע החדש של פלאפון, פרטנר תהיה חייבת לעדכן המותג המוזל עם חבילות של 20GB-30GB במחירים של 29-35 ש"ח.

בסלקום לא ממש משחקים במגרש ה-LowCost בצורה פורמלית ונציגיה ממשיכים לשווק חבילה מיושנת – המציעה 10GB גלישה ב-49 ש"ח לקו בודד (או 39 ש"ח ברכישת שני קווים ומעלה). גולן טלקום, אשר נתפסת כשגרירת ה-LowCost של סלקום (בשל השימוש שגולן עושה ברשת סלקום), משווקת חבילת 10GB במחיר של 25 ש"ח וחבילת 20GB במחיר של 39.90 ש"ח לקו הראשון ו-33 ש"ח לכל קו נוסף (עד 5 קווים). אך יש לציין כי גולן טלקום עדיין ממשיכה לגבות מכל לקוח חדש שמצטרף תשלום חד פעמי בגובה 49 ש"ח (19 ש"ח עלות סים + 30 ש"ח "דמי חיבור") – הנחשב לגבוה ביותר, אם לא הגבוה מכולם.

המפעילה הסלולרית הוירטואלית 019 מובייל (טלזר), הפועלת על גבי רשת פרטנר, ממשיכה לצמוח בשקט ומתמקדת כיום בחבילת 14GB במחיר של 33.80 ש"ח לקו בודד (או 28.80 ש"ח לקו ברכישת שני קווים ומעלה). במסגרת החבילה, החברה מתחייבת למחיר קבוע לתקופה ארוכה של 3 שנים וגובה רק 10 ש"ח בעבור כרטיס SIM (כולל משלוח). 019 מובייל היא גם החברה היחידה שמציעה חבילת 100GB בנוסף להוט מובייל, המוצעת כיום במחיר חודשי של 59.90 ש"ח (בשנה הראשונה, 89.80 ש"ח בשנה השנייה ואילך).