ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

אפל רוכשת את אפליקציית זיהוי השירים Shazam

חברת אפל אישרה רשמית כי היא רוכשת את חברת Shazam הבריטית, אשר פיתחה את אפליקציית הזיהוי השירים הפופולרית. כיום, האפליקציה מסוגלת לא רק שירים, אלא גם פרסומות וסדרות והיא נחשבת לאחת האפליקציות המבוקשות ביותר בעולם. האפליקציה מוצעת בחינם אך מניבה הכנסות מפרסומות ומהפניות שהיא מבצעת לשירותי מוסיקה.

על אף שבהערכת השווי האחרונה שלה נקבע סכום של כ-1 מיליארד דולר, ההערכות שאפל רכשה את החברה בסכום נמוך בהרבה, המוערך בכ-400 מיליון דולר. הסיבה לכך היא העובדה שהחברה לא מרוויחה כסף, אלא מפסידה. החברה לא הצליחה לבסס מודל עסקי שיניב לה רווחים, למרות שהחברה פועלת מאז 1998, במתכונת זו או אחרת.

כבר היום, יכולות הזיהוי של Shazam מוטעמות בסייעת הקולית של אפל Siri וברור לכולם כי בעקבות הרכישה אפל תפעל לשילוב מנוע הזיהוי של Shazam בכל מוצר או שירות רלוונטי. פוטנציאל החיבור של Shazam לבין שירות המוסיקה של אפל Apple Music הוא אדיר, שכן Shazam משמשת כערוץ מרכזי עבור המשתמש לגילוי של מוסיקה חדשה. שאזם למעשה דוחפת את המשתמש לתוך פלטפורמת מוסיקה כדוגמת Apple Music והרחבת האינטגרציה בין שני השירותים תוכל להועיל למשתמש בקלות שבו הוא מוצא ומגלה מוסיקה. כבר היום, ב-Shazam מוטמע כפתור של אפל מיוזיק אך ניתן להניח כי שאזם תוטמע בעתיד בתוך Apple Music כך שהוא יוכל לבצע זיהוי קולי של שירים ולשמוע או להוריד מיד את השיר שזוהה מתוך ספריית ה-Apple Music.

אנחנו רק מקווים כי אפל תמשיך לשמור על עצמאותה של Shazam ותאפשר למשתמשים ליהנות משירות הזיהוי בכל הפלטפורמות, לרבות מכשירי אנדרואיד. בתרחיש הקיצוני, אפל תמזג את Shazam לתוך Apple Music ותאלץ את משתמשי אנדרואיד להוריד את אפליקציית Apple Music לאנדרואיד, אך תרחיש שכזה לא צפוי בעתיד הקרוב. מה שכן, Shazam תוכל ליהנות מגישה למאגר המוסיקלי האדיר של Apple Music ואולי זה יסייע לה להרחיב את מגוון השירים שהיא מסוגלת לזהות.

להערכתנו, אפל תפעל לשלב את Shazam כחלק מהרמקול החכם שלה – ה-HomePod, אשר שיווקו לציבור צפוי בתחילת 2018. אם זה לא ייקרה בדגם הראשון, השילוב הזה אולי יגיע בדגם הבא של הרמקול, שיידע לזהות תכניות טלוויזיה, סרטים ושירים בסביבתו.