ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

הוט מובייל מפסיקה לשווק חבילות 100GB; פותחת הזדמנות לחדירת אקספון ונערכת לקראת המותג החדש Altice?

חברת הוט מובייל השיקה באוגוסט 2016 חבילת סלולר עם גלישה ללא הגבלת נפח, ללא מגבלת שימוש הוגן מוגדרת. כמה חודשים לאחר מכן, החברה הפסיקה לשווק את החבילה הזאת והחליפה אותה בחבילת "גלישה חופשית", המאפשרת גלישה של עד 100GB. נפח גלישה של 100GB הוא נדיב מאוד, גם למשתמשים כבדים ביותר המשתפים מעת לעת את חיבור הסלולר עם המחשב או הטאבלט (Tethering\Mobile Hotspot).

כעת, החברה החליטה גם להפסיק ולמכור חבילות של 100GB, גם במגזר הפרטי וגם במגזר העסקי. מעתה, החבילה הגדולה ביותר שלה כוללת נפח מקסימלי של 50GB. נפח של 50GB הוא עדיין מרשים מאוד ורק בודדים לא יסתפקו במכסה הזאת, אך עדיין השינוי התפיסתי הוא גדול. החברה כבר לא מתיימרת לשווק חבילה המציעה חוויה של "גלישה חופשית", כזו שמאפשרת למשתמש לגלוש ללא חשש מחסימה או האטה.

בשנת 2018, חבילות גדולות של 20GB ו-30GB זה עניין שבשגרה, בעיקר בגלל הגידול החד בצריכת וידאו והשימוש המוגבר ברשתות חברתיות. לכן, חבילת 50GB היא לא רחוקה מאוד מהחבילה הממוצעת הנמכרת היום ובטווח הקצר היא כנראה תהפוך מהר מאוד לסטנדרט בשוק, ככל שהדינמיקה התחרותית בשוק תימשך.

הוט מובייל כבר ממזמן לא משווקת את החבילות הזולות ביותר בשוק, אך חבילות ה-Unlimited Data והגלישה החופשית (100GB) שלה סייעו לה לצרף לשורותיה לא מעט לקוחות ולצמוח בצורה מהירה. הוט מובייל קיצצה בשנים האחרונות בהטבת ספק האינטרנט הביתי שהיא מעניקה ללקוחותיה והחל משנה שעברה היא גם הפסיקה להעניק שיחות לחו"ל "ללא הגבלה" בחבילות הסלולר שלה.

הוט מובייל היא כבר "חברת סלולר גדולה" עם יותר מ-1.5 מיליון לקוחות ונראה שהיא גם מתחילה לנהוג כך. השינוי המסתמן בהוט מובייל, אשר הובילה פעמים רבות בגיוס לקוחות חדשים, יוכל לאפשר כניסה טובה יותר לחברת אקספון, אשר צפויה להיכנס לשוק הסלולר בתוך כחודש-חודשיים.

הוט מובייל למעשה נוטשת את זירת ה-Unlimited Data, אשר תרמה לבידולה. כעת, אקספון תוכל, אם תרצה, להיכנס בחלל שפינתה הוט מובייל ולהציע בהשקה חבילה המאפשרת גלישה של 100GB ויותר ולמשוך אליה את קהל חובבי הגלישה החופשית אותו טיפחה הוט מובייל. בינתיים, היחידה שממשיכה לשווק חבילת 100GB היא מפעילת הסלולר הוירטואלית טלזר 019mobile, המציעה אותה במחיר של 59 ש"ח לחודש, אך חבילה זו נחשבת לנישתית מאוד ב-019. מפעילת הסלולר 019 מובייל, למי שתוהה, פועלת על גבי רשת הסלולר של פרטנר, המבוססת על רשת האנטנות המשותפת של פרטנר והוט מובייל (המכונה PHI).

הוט מובייל צפויה להשלים את המהלך לשינוי שמה לאלטיס מובייל (Altice) במהלך הרבעון הבא (בין אפריל לסוף יוני), כחלק ממהלך גלובלי של חברת האם להסב את שמות כל חברות התקשורת בבעלותה לשם אחד – Altice. למעשה, המותג HOT כולו יימחק ויוחלף ב-Altice וייתכן כי הנהלת הקבוצה בישראל מנצלת את השינוי המותגי כדי לעדכן את האסטרטגיה התמחורית בהתאם לרוח המותג החדש, שאולי ייבנה כגבוה ויוקרתי יותר. במקרה שכזה, לא ברור כיצד יגיב השוק, אם בכלל, לשינוי המותגי. האם בכלל תהיה השפעה על הצרכן הישראלי שכבר הפך אדיש למותגי הסלולר? האם המותג החדש יצטייר כיקר יותר והחברה תאבד את תדמית החברה המוזלת המציעה הצעות משתלמות? קשה להעריך. מה שבטוח, השינוי יוכל לסייע לקבוצה לנער ממנה אחת ולתמיד את התדמית הארורה שמלווה את המותג הוט בכל הקשור לשירות.