ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

רשת הסלולר החדשה של אקספון נחשפת: We 4G

לא נותר זמן רב עד שחברת התקשורת אקספון 018 תיכנס לשוק הסלולר ותשיק בצורה רשמית את רשת הסלולר החדשה שלה "We 4G", תחת הקידומת 051. החברה החדשה תפעל על בסיס רשת הסלולר המשותפת שלה עם סלקום וגולן טלקום.  בימים אלו, החברה החלה להציע למשתמשים חדשים להתנסות ברשת הסלולר החדשה במסגרת הרחבת הניסוי לקהל הרחב (פיילוט ציבורי), אך היא עדיין לא החלה במכירה מסחרית מלאה.

השוק כולו כבר דרוך לקראת כניסת השחקנית החדשה ובכירי התעשייה סקרנים לראות כיצד תבחר החברה להשתלב בשוק, באיזו אסטרטגיית תמחור וחדירה תבחר להתמקד והאם בכלל תהיה לה יכולת להשפיע ולייצר תחרות בשוק בדומה להוט מובייל וגולן טלקום. המותג אקספון, המשמש כיום את החברה לצורך מכירת שירותי אינטרנט ושיחות לחו"ל, כנראה יבוטל ויוחלף במותג החדש We.

אקספון, כחברת שיחות לחו"ל וספקית אינטרנט, פעלה לאורך השנים כשחקנית Low Cost והציגה מחירים אגרסיביים, אך נותרה שחקנית נישה קטנה. ההערכות הן שרשת We 4G תתמקד בשיווק דיגיטלי ומכירת שירותי הסלולר שלה באמצעות באינטרנט, בדומה למודל הרזה שבה פועלת גולן טלקום. ב-We 4G ככל הנראה יציעו חבילות המשלבות דקות שיחה לחו"ל או שימושים בחו"ל.

היכולת של We 4G לבדל את עצמה מוגבלת מאוד, הן מבחינה שיווקית, הן מבחינה טכנולוגית והן מבחינה תמחורית. השוק עמוס במותגי סלולר שנתפסים בעיני הצרכן כדומים מאוד.  תמחורית, יהיה קשה לחברה לצאת בהצעה שתעורר הדים ותמשוך אליה את זרם המצטרפים. מחירי השוק כבר ירדו ל-30-40 ש"ח לחבילות נדיבות של 12 עד 30 ג'יגה. האם אקספון תביא לשוק חבילה "שוברת שוק" של 19 ש"ח? או שמא תבחר להציע במחיר של 30 ש"ח חבילה הכוללת נפח גלישה כפול מהנהוג היום? לא ברור. כמובן שאקספון עשויה גם להפתיע עם חבילה יצירתית או גימיק שיווקי, שכל מטרתם למשוך את תשומת הלב התקשורתית ולעורר בה עניין.

הלחצים הכלכליים, הנובעים מהסכם שיתוף הרשתות של אקספון We- 4Gעם סלקום וגולן טלקום, יכריעו את הכף בכל הנוגע ליכולת של החברה להציג חבילות "מהפכניות" ותחרותיות באמת. מעבר לאיום הפוטנציאלי של We 4G על חברות הסלולר הגדולות (פלאפון, סלקום ופרטנר), החברה עלולה לפגוע ביכולת הצמיחה של המגייסת הגדולה כיום – הוט מובייל, שמצליחה נכון להיום למשוך אליה הכי הרבה מתנייידים (נטו). כך או כך, כניסתה של We 4G לשוק היא בשורה משמחת מכיוון שהיא צפויה לשמר ולחזק את הדינמיקה התחרותית ולשמש כמחוללת תחרות כפי שגולן טלקום שימשה במשך שנים.