ברוכים הבאים ל-pocket
תובנות ומבט מעמיק על צרכנות, סלולר, תיירות, שיווק, תקשורת וטכנולוגיה. ביקורות, דיווחים וניתוחים על מוצרים, שירותים, חוויות וחידושים לצרכן

המותגים המוזלים הפכו לפנים של שוק הסלולר; האם זה הזמן לשינוי?

בימים האחרונים חברת פרטנר החלה לשלב באתר 012 מובייל את צבע הטורקיז המזוהה עם המותג העיקרי של החברה Partner. בינתיים, מדובר בשינויים קלים בלבד אך צעד זה מעלה תהיה האם פרטנר מתכוונת לחסל או לטשטש בתקופה הקרובה את המותג המשני שלה 012 מובייל לטובת המותג הראשי שלה. פרטנר גם ממשיכה למכור שירותי אינטרנט ושיחות לחו"ל תחת המותג 012, אך עיקר המאמץ שלה מרוכז במכירת חבילות טריפל תחת המותג Partner, המשלבות טלוויזיה, אינטרנט וטלפון קווי. פרטנר לא באמת יכולה להרשות לעצמה לבטל את המותג המוזל מבלי לפגוע במחירי הסלולר של המותג הראשי. אך בפועל, לקוח פרטי ממוצע זוכה "להכיר" את פרטנר ושירותיה בעיקר דרך הלוגו הצהוב. בשונה משאר החברות, פרטנר גם משתדלת שלא לשווק מבצעי 29 ש"ח תחת המותג הראשי Partner, אפילו לא באמצעות מפיצים, שיחות יזומות או ערוצים ממוקדים אחרים.

בשנים האחרונות, המותג 012 מובייל נושא את המשפט "By Partner", אך ייתכן כי החברה מעוניינת להגביר עוד יותר את הזיהוי והקשר בין המותג המוזל 012 מובייל לפרטנר מבלי לוותר על עצמאותו. פרטנר מוכרת חבילת סלולר "ללא הגבלה" במחיר של 29 ש"ח תחת 012 מובייל, בעוד שבאתר המותג הראשי Partner החברה מציעה חבילת סלולר "ללא הגבלה" במחיר התחלתי של 59.90 ש"ח. תחת המותג הראשי שלה, פרטנר מנסה בחודשים האחרונים לשווק חבילות סלולר מורחבות, תחת השם Partner more, המשלבות שירותי ערך מוסף והטבות שונות, אך בשוק כה תחרותי ומוטה מחיר, ספק אם חבילות ה-more של פרטנר זוכות להיענות משמעותית ביחס לשוק.

פרטנר גם נוהגת בלקוחות המותג המוזל 012 מובייל בהפרדה כמעט מלאה. לקוחות אלו לא זכאים לקבל במוקדי השירות ובנקודות הפרונטליות של המותג Partner וגם מבחינת היצע שירותים פרטנר מגבילה מאוד את משתמשי 012. כלומר, החברה לכאורה מתייחסת ללקוחות אלו באופן שונה ומונעת מהם שירותים בשל מחיר החבילה שלהם, פרקטיקה המיושמת רק בחברת פרטנר.

המתחרה פלאפון, אשר הציפה בשנים האחרונות את השוק במותגי משנה מוזלים, החלה להתמקד בעת האחרונה במותג Pmobile, אשר נולד בעקבות שיתוף פעולה עם רשת "באג" ועם הזמן הפך למותג העיקרי של החברה בזירת ה-low-cost, לאחר סיום שיתוף הפעולה עם קרביץ ("קרביץ mobile") ואתר וואלה ("וואלה מובייל"). החברה ממשיכה לשווק חבילות מוזלות גם באמצעות חנויות סלולר פרטיות תחת המותג המוזל Gini Mobile ובאמצעות Hii Mobile, מותג סלולר הפונה לצעירים. פלאפון בשונה בפרטנר, מתייחסת ללקוחות מותגי המשנה כלקוחות פלאפון לכל דבר ועניין ולא מגבילה את גישתם למערכי השירות או לשירותים כאלו ואחרים.

מבחינה מותגית ותפיסתית, הוט מובייל מנסה להוציא את המותג שלה מהשוק המוזל (ע"י הצבת מחיר ראווה מינימלי של 39 ש"ח), אך כחברה, היא ממשיכה לפעול בשוק ה-LowCost באמצעות מבצעי שטח ושיֹתוף הפעולה המתחדש והמתוקשר עם סאני תקשורת, מפיצת הסלולר של סמסונג.

סלקום היא היחידה שנמנעת בצורה עקבית מהפעלת מותג מוזל. בסלקום לעיתים יוצאים במבצעים אגרסיביים ביותר, אך בעיקר בערוצי הפצה שקטים וממוקדים יותר, טכניקה הננקטת בין השאר גם ע"י פלאפון ופרטנר.